تابلو لبه سوئدی

تابلو لبه سوئدی یکی از تابلوهای شناخته شده و جدید به صورت برجسته در دنیای امروزه می‌باشد که از جذابیت فوق العاده‌ای برخوردار است. این دسته از تابلوها حدود شصت سال پیش برای اولین‌ بار در کشور سوئد طراحی و ساخته‌ شده است؛ و امروزه افراد زیادی را مجذوب خود کرده‌ است.

شما کاربران با استفاده از تابلوهای سوئدی می‌توانید، تبلیغات خود را به‌ صورت جذاب‌تری به مشتریان خود ارائه دهید. باید گفت این دسته از تابلوها به‌ صورت دستگاه‌های تمام اتوماتیک، و با استفاده از تجهیزات مدرن طراحی می‌شوند و به بازار فروش عرضه می‌گردد.

تابلوهای لبه سوئدی شباهت زیادی به تابلو های چلنیوم دارند. این دسته از تابلوها هر دو از حروف برجسته برخوردار هستند، که در طراحی داخلی آن‌ها از نورپردازی استفاده شده‌ است.  صفحه‌ی نمایشی برجسته تابلو لبه سوئدی از ورقه‌های اکرولیک و لبه‌های آلومینیومی طراحی شده‌اند. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب شما را با مراحل ساخت این دسته از تابلوها و کاربردهای آن آشنا سازیم. تابلوی لبه سوئدی در حال حاظر یکی از انواع تابلوهایی می‌باشد که به عنوان تابلو مغازه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تابلوهای سوئدی همان‌طور که گفته شد یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی می‌باشد، که بیشتر برای کسب‌ و کارهای مغازه‌ای صورت می‌گیرد و تابلو سازی میشود. حروف‌های این تابلو از جنس آلومینیوم می‌باشد، و دارای طرح‌ها و رنگ ‌بندی‌های متفاوتی می‌ باشد. حروف‌های آن از روکش‌های پلکسی گلاس طراحی شده‌اند؛ به همین خاطر به صورت مماس روی لبه‌های تابلو قرار گرفته می‌شوند.

 متریال­هایی در طراحی این تابلوها به کار برده شده‌ است که موجب جذابیت تابلو می‌شود. این متریال‌ها نظیر: تابلو های استیل­، قسمت‌های کریستالی، پلکسی گلاس و همین‌طور مولتی استایل طراحی شده است. تابلوی لبه سوئدی از انواع متفاوتی برخوردار است، که در ادامه مطلب به چند نمونه از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

این دسته از تابلو ها از انواع متنوعی همچون: رینگی، رزین، استروک، مشجر ،میرور و نمونه‌هایی دیگری طراحی می‌شوند. هر یک از این نمونه‌ها از کاربردهای متنوعی برخوردار هستند.

کاربرد تابلوی حروف لبه سوئدی

از این دسته تابلوها می‌توانید برای  فضاهای داخلی و فضاهای خارجی کار خود استفاده کنید. تابلوهای لبه سوئدی یکی از تابلوهایی می‌باشد، که می‌توانید برای نمایش داد برندها و کار‌های تجاری یا شرکتی به کار ببرید. یکی دیگر از کاربردهای  تابلوهای حروف لبه سوئدی می‌توانند در بوتیک‌ها و مراکز خرید یا دفاتر اداری اشاره کرد. در طراحی این باکس‌ها می‌توان به‌ جای استفاده کردن از لبه‌های چلنیوم، پلکسی و یا فلزی  لبه‌های آلومینیومی را جایگزین آن‌ها کرد. همینطور این لبه‌ها در طرح‌ها و ابعاد های متنوعی تولید می‌شوند.

مزایای تابلوهای لبه سوئدی

در رابطه با این تابلوها می‌توان گفت که در برابر شرایط جوی و آب­و­هوایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. در صنعت تمام این تابلوها از رنگ­بندی و سایزبندی­های متفاوتی برخوردار هستند؛ و بیشتر در رنگ‌های مسی ، طلایی و برنز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی دیگر از مزیت‌های مهم این تابلوها می‌توان به زنگ نزدن آن‌ها در برابر شرایط آب­و­هوایی اشاره داشت. جنس حروف‌های این تابلو طوری طراحی‌ شده، که در برابر رطوبت هوا و گرما بسیار مستحکم و مقاوم می‌باشند. دیگر ویژگی مهم تابلو لبه سوئدی استفاده کردن آن‌ها برای تابلوهای راهنمای شهری می‌باشد که کاربرد زیادی در اتوبان‌ها دارد.

مراحل ساخت تابلو

برای طراحی تابلوهای حروف لبه سوئدی اول باید حروف خود را با استفاده از نرم افزارهای خود در فونت و ابعاد موردنظر انتخاب کنید؛  بعد با استفاده از دستگاه برش لیزری آن‌ها را به­راحتی و در همان حالت برش دهید.

سپس لبه‌های تابلو را با استفاده از آهنربای بخصوصی که دارد روی پلکسی گلاس نصب کنید و بعد از آن باید با استفاده از چسب‌های مخصوص آن‌ها را به یکدیگر اتصال بدهید.

سپس  زیر ساخت‌های حروف تابلو با کمک ورقه‌های پی­وی­سی انجام داده می‌شود و در پایان نورپردازی تابلو را در قسمت زمینه آن انجام می‌دهند.

ویژگی های تابلو لبه سوئدی

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از تابلو لبه سوئدی به شرح زیر می‌باشند:

  • از این تابلوها می‌توان در محیط های مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت استفاده کرد.
  • این نوع تابلوها به راحتی قابل تمیز شدن و شست و شو هستند.
  • تابلوهای سوئدی بسیار ظریف و زیبا و جلب توجه کننده هستند.
  • از این نوع تابلوها اغلب برای اشکال و متن‌های ظریف استفاده می‌کنند.
  • این نوع تابلوها را می‌توان هم به وسیله نورپردازی و هم بدون نورپردازی مورد استفاده قرار داد.
  • این تابلوها را می‌توان هم در داخل و هم در بیرون استفاده کرد.
  • به علت ضخامت مناسبی که لبه این تابلو دارد؛ برای استفاده در فضاهای داخلی گزینه بسیار خوبی می‌باشد.
  • از این نوع تابلو می‌توان در مراکز اداری و یا به عنوان تابلوهای راهنما در مراکز خرید استفاده نمود.
  • جهت نورپردازی این تابلوها از لامپ های LED یا SMD استفاده می‌کنند.

خدمات ساخت تابلو لبه سوئدی

یکی از ابزارهای مهم در زمینه تبلیغات، تابلوسازی می‌باشد که در مدل‌های متفاوت طراحی و ساخته می‌شود.خدمات ساخت تابلو سوئدی نمونه‌ای از جدیدترین خدمات و مدل‌های تابلوهای برجسته می‌باشد که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.حروف نوشته شده در این مدل تابلوها از زیبایی خاصی برخوردار هستند و گزینه بسیار مناسبی به جای استفاده از تابلوهای چلنیومی می‌باشند.حروف تابلوهای لبه سوئدی از سه بخش تشکیل شده است:

رویه کار:

رویه حروف این گونه تابلوها از موادی به نام اکرولیک پلکسی گلاس ساخته می‌شود که از ضخامتی حدود سه میلی‌متر برخوردار هستند.

لبه ی کار:

لبه ی این گونه تابلوها از آلومینیوم و در سایزهای سه، پنج و هفت سانتی متری و در رنگ های طلایی، نقره ای، سفید و مشکی ساخته می‌شود.

قسمت پایینی حروف:

بخش زیری این نوع از تابلوها اغلب از جنس پی وی سی و با ضخامت هشت میلی متر یا ده میلی متر ساخته می‌شود.

تفاوت تابلوی لبه سوئدی با تابلوی  لبه چلنیوم

این دسته از تابلوها تقریباً مشابه یکدیگر می‌باشند و برای طراحی  هر دوی آن‌ها از پلکسی گلاس استفاده شده‌ است. نورپردازی این دو تابلوها همانند یکدیگر هستند، تفاوتی که در این دو تابلوها وجود دارد، در طراحی و  متریال­های استفاده شده تابلو می‌باشد.

تفاوت این دو در واقع در جنس لبه‌های آن است. جنس  لبه‌های تابلوی لبه سوئدی از آلومینیوم می‌باشد که در رنگ ‌بندی‌های گوناگونی طراحی می‌شوند؛ اما در تابلوهای چلنیوم اینگونه نیست. جنس لبه‌های طراحی شده در تابلو از رول چلنیوم می‌باشد که  رنگ ‌بندی کمتری نسبت به تابلوی لبه سوئدی دارد.

در بخش نور پردازی این تابلوها باید گفت که به خاطر مماس بودن لبه‌های تابلو سوئدی از لامپ‌های ال‌­ای‌­دی و اس­ام­دی همانطورکه در قسمت فوق ذکر شد، برای نورپردازی استفاده می‌شود؛  ولی در تابلوهای چلنیوم برای نور پردازی از  نور اندریک استفاده می‌کنند.

تابلو استیل طلایی

قیمت تابلو لبه سوئدی

از عوامل موثر در تعیین قیمت تابلو لبه سوئدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اندازه و ابعاد تابلو: هر چقدر اندازه تابلو بزرگ تر باشد به علت این که مقدار مصرف آلومینیوم و پلکسی آن بیشتر می‌شود از قیمت بیش تری نیز برخوردار است.
  2. منبع تغذیه: برای ایجاد برق در تابلوها از ترانس استفاده می‌شود که در دو نوع معمولی و ضد آب موجود است و بر قیمت تابلو موثر می‌باشد.
  3. نمای تابلو: با توجه به این که در زمینه تابلو از جنس چوب یا شیشه یا سنگ و غیره استفاده شود؛ در قیمت نهایی تابلو سوئدی تاثیرگذار می‌باشد.
  4. مدل SMD: انواع اس ام دی‌هایی که جهت نورپردازی استفاده می‌شوند شامل: اس ام دی های تک رنگ، فول کالر و RGB هستند.
  5. اس ام دی‌های فول کالر به علت کیفیت و کارایی بالایی که دارند با قیمت بیشتری همراه هستند.
  6. ورق های PVC: ضخامت ورق های PVC نیز از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت این تابلوها می‌باشد.

مجموعه رسا سروش خدمات ارزشمندی در زمینه ساخت تابلوهای لبه سوئدی به مشتریان ارائه می‌نماید.این مجموعه با طراحی و ساخت انواع تابلوهای لبه سوئدی با کیفیت و قیمت مناسب و با بهره گیری از بهترین متریال شما را در خرید و انتخاب این نوع تابلوها یاری می‌نماید تا از تجربه خریدی هوشمندانه و مقرون به صرفه بهره مند شوید.

keyboard_arrow_up